مطالب علمی و تاریخی

مطالب علمی و تاریخی

بروزترین سایت علمی و تاریخی
مطالب علمی و تاریخی

مطالب علمی و تاریخی

بروزترین سایت علمی و تاریخی

جهان در سال 2012 به پایان نخواهد رسید

ناسا اعلام کرد: جهان در سال 2012 به پایان نخواهد رسید !
دانشمندان سازمان ملی هوا و فضای آمریکا، ناسا، اعلام کردند که برخلاف پیش بینی‌ برخی کتاب‌ها، فیلم‌ها، گروه‌های فرقه‌ای و سایت‌های اینترنتی، هیچ گونه شواهد مستدالی مبنی بر اینکه جهان در سال 2012 به پایان می‌رسد، وجود ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز، نظریه‌های مربوط به آخرالزمان در سال 2012 براساس ادعاهایی بود که با استناد به تقویم قوم مایا گفته بودند سیاره‌ای به نام "نیبیرو" در حال نزدیک شدن به کره زمین است.

سازمان ناسا اعلام کرد: در سال 2012 هیچ اتفاقی برای کره زمین نخواهد افتاد. دانشمندان معتبر سراسر جهان در رابطه با سال 2012 هیچ گونه تهدیدی را علیه زمین تشخیص نداده‌اند.
براساس تئوری‌های آخرالزمان در سال 2012، سیاره نیبیرو که یک سیاره افسانه‌ای است و توسط سومری‌ها کشف شده، در حال حرکت به سوی کره زمین است. برخی پیشتر پیش بینی کرده بودند که آخرالزمان در ماه مه سال 2003 اتفاق می‌افتد اما پس از آنکه در این تاریخ اتفاق نیافتاد تاریخ آن را تا دسامبر 2012 به تعویق انداختند!

تعیین این تاریخ مرتبط با پایان یکی از چرخه‌های تقویم باستانی قوم مایا در انقلاب تابستانی و زمستانی در سال 2012 است اما دانشمندان اظهار می‌دارند که تقویم مایاها در این تاریخ به پایان نمی‌رسد و تنها یک چرخه جدید آغاز خواهد شد که مشابه با تقویمی است که امروز ما از آن تبعیت می‌کنیم. 21 دسامبر 2012 تنها پایان یکی از دوره‌های بلند مدت تقویم مایا است که بعد از آن می‌بایست یک دوره دیگر آغاز شود.

به گفته ناسا، داستان‌هایی که درباره سیاره نیبیرو و آستروییدها و شهاب سنگ‌های پراکنده‌ای که قرار است به زمین برخورد کنند، مطرح شده، یک حقه از طرف برخی فرقه های افراطی است.

ناسا در ادامه بیانیه خود گفت: اگر سیاره نیبیرو و یا به اصلاح "سیاره ایکس" واقعیت داشت و به قصد برخورد به سوی زمین در سال 2012 در حال حرکت بود، ستاره شناسان دست کم از یک دهه قبل می‌بایست آن را دیده و در تعقیب تحرکات آن بوده باشند و می‌بایست در حال حاضر با چشم غیر مسلح در آسمان دیده شود.
نظرات 1 + ارسال نظر

سلااااااااااااام...
آقا اصلا چرا این تقویم مایا اینقدر مهمه؟؟
والا یک قبیله ی قدیمی که تو عهد باستان بودن چرا اینقدر مهمن؟ علم پیشرفت کرده دیگه پیشگویی یه عده که سوادشون در حد امروز نبوده چه اهمیتی داره؟
والا....!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد