مطالب علمی و تاریخی

مطالب علمی و تاریخی

بروزترین سایت علمی و تاریخی
مطالب علمی و تاریخی

مطالب علمی و تاریخی

بروزترین سایت علمی و تاریخی

کوروش کبیر

همواره نگهبان کیش یزدان باش، اما هیچ قومی را وادار مکن که از کیش تو پیروی کند و پیوسته به خاطر داشته باش که هر کسی باید آزاد باشد تا از هر کیش که میل دارد پیروی کند.
***
فرمان دادم بدنم را بدون تابوت ومومیایی به خاک سپارند
تـا تـکــه تـکــه ی بـدنـم قـسـمـتـی از خـاک ایـران شــود
***
منم کورش، شاه جهان، شاه بزرگ، شاه توانمند، شاه بابـِل، شاه سومر و اَکـَد...، شاه چهار گوشه ی جهان
***
ارتش بزرگ من به صلح و آرامی وارد بابل شد نگذاشتم رنج و آزاری به مردم این شهر و این سرزمین وارد آید. وضع داخلی بابل و جایگاه های مقدسش قلب مرا تکان داد 
***
من برای صلح کوشیدم
***
من برده داری را بر انداختم، به بدبختی آنان پایان بخشیدم. 
***
فرمان دادم که همه ی مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و آنان را نیازارند 
***
فرمان دادم که هیچکس اهالی شهر را از هستی ساقط نکند. 
***

پرسپولیس (تخت جمشید)

دانستنی

*آیا میدانستی که زرافه ایستاده وضع حمل می‌کند و نوزادش از فاصله ۱۸۰ سانتی متری به زمین میافتد.
*آیا میدانستی که ۱۳۰۰ کره زمین در سیاره مشتری جای می گیرد.
*آیا میدانستی رود دجله به خلیج فارس میریزد.
*آیا میدانستی که ۸۵% گیاهان در اقیانوسها رشد میکنند.
*آیا میدانستی که اولین تمبر جهان در سال ۱۸۴۰ در انگلستان به چاپ رسید.
*آیا میدانستی که سریعترین پرنده شاهین است و میتواند با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز کند.
*آیا میدانستی که اولین اتوموبیل را مظفرالدین شاه قاجار وارد ایران کرد.
*آیا میدانستی که قدرت بینایی جغد ۸۲ برابر قدرت دید انسان است.
*آیا میدانستی که در شیلی منطقه ی صحرایی وجود دارد که هزاران سال است در آن باران نباریده است.
*آیا میدانستی هر ۵۰ ثانیه یک نفر در دنیا به بیماری ایدز مبتلا میشود...

ادامه مطلب ...

حضور آدم‌ فضایی‌ها در مزارع اندونزی !

رسانه‌های دولتی اندونزی اعلام کردند که در پی وجود حلقه‌ها و اشکال مختلف در مزارع برنج این کشور، مردم به حضور آدم‌های فضایی اعتقاد پیدا کردند!«گانتور پور وانتو» رییس دهکده‌ای در اندونزی در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی این کشور تصریح کرد: این حلقه‌ها و اشکال، شبیه به گل و گیاه است و در اکثر شالیزارهای منطقه «سلمان» یافت می‌شود.این مقام مسئول در ادامه به خبرگزاری فرانسه خاطر نشان کرد: در یک هفته گذشته تعداد زیادی از این اشکال و حلقه‌ها بر روی مزارع و شالیزارهای این منطقه و چند ناحیه همجوار شکل گرفته‌اند. مردم احتمال می‌دهند که این اشکال را آدم‌های فضایی بر روی شالیزارهایشان به وجود آورده‌اند.

عکس از حضور آدم‌ فضایی‌ها در مزارع اندونزی ! | www.Alamto.Com

بر اساس اعلام دپارتمان کشاوزی این کشور، تاکنون در ۷۰متر از این اراضی این اشکال به وجود آمده‌اند. با این حال، تاکنون علت به وجود آمدن این حلقه‌ها و مشخص نشده است.

دانلود کتاب جایگاه جن، شیطان و جادوگر در عالم

واقعیت این است که همیشه انسانها در صدد بودند تا از رازهای عالم وجود پرده بردارند تا بتوانند از تاثیر و نقش انها در زندگی خود بهره گیرند و با ملکوت مانوس باشند. البته در این میان کسانی هستند که عطش زیادی در این کار دارند و طالب نفس اماره هستند و ... در این کتاب نویسنده سعکی کرده به کمک قرآن و روایات و دلایل حکمی جایگاه جن، شیطان و جادوگر را در عالم مشخص کند تا نه تنها مرز خرافه با حقیقت روشن شود، بلکه خواننده با معارف بلندی در موضوع امور غیبی آشنا گردد و بتواند با پیگیری این امور جهت زندگی خود را به سیره ی اولیای دین نزدیک کند.

جن شیطان جادوگر

برای دانلود رایگان کتاب "جایگاه جن، شیطان و جادوگر در عالم" از Olden به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

ادامه مطلب ...

فسیل

سَنگواره یا فُسیل به بازمانده‌های کانی‌شده جانوران و گیاهان یا بازمانده‌های دیگر مثلآ ردپا گفته می‌شود. فرآیند سنگواره‌شدن فرایندی کم‌اتفاق است زیرا کانی‌های طبیعی معمولاً تجزیه شده و دوباره وارد چرخه مواد می‌گردند. برای اینکه یک سازواره (ارگانیسم)، سنگواره شود میبایست روی آن هرچه سریعتر با مواد رسوبی پوشیده شود. سنگواره‌ها و روند سنگوارگی انواع گوناگونی دارند. سنگواره‌ها معمولاً از خود مواد بازمانده از سازواره تشکیل شده‌اند، ولی هستند سنگواره‌هایی که تنها شامل اثر و رد یک سازواره مثلآ رد پای یک دایناسور یا خزنده می‌شوند. به اینگونه سنگواره‌ها، سنگواره‌های ردّی می‌گویند. دانش بررسی سنگواره‌ها دیرین‌شناسی نام دارد.
فسیل
از مناسب‌ترین مکان‌ها برای تشکیل سنگوارها می‌توان به حاشیه دلتاها و پیرامون کوه‌های آتشفشانی قدیمی که خاکستر از آنها متصاعد می‌شود و دریاهای کم عمق و یخچال‌ها و باتلاق‌ها نام برد. از آثار سنگوارها برای اثبات نظریه‌های زمین‌ساخت ورقه‌ای و تکامل تدریجی استفاده شده‌است. در علم زمین‌شناسی مطالعه دانشگاهی فسیلها در دو مبحث گیاهی و جانوری است که هر کدام به دوبخش بزرگ‌سنگواره‌ها و ریزسنگواره‌ها تقسیم شده و براساس ان مطالعه می‌شود.

برمکیان

بَرمَکیان یا فرزندان برمک(بر گرفته از واژه سنسکریت پاراماکا प्रमुख، که درعربی برمک شده) از خاندان‌های ایرانی بودند که در دستگاه خلیفه‌گری عباسیان به قدرت فراوان رسیدند. تبار ایشان به گردانندگان بودایی معبد نوبهار در بلخ می‌رسید. برمکیان سرانجام به دست خود عباسیان نابود شدند.نام آورترین این خاندان خالد پسر برمک و فرزندش یحیی پسر خالد برمک بودند که در سده هشتم میلادی در شهر بغداد اعتبار بسیار یافته بودند. ترجمه بخش بسیار مهمی از آثار ایرانی و حتی یونانی به زبان عربی یعنی در آغاز، نهضت ترجمه مرهون کوشش‌های برمکیان بود. در زمان هارون الرشید تمام آنها را عباسیان نابود کردند زیرا اداره بیش تر امور کشور دست آنان بود و فقط شاه یک مقام تشریفاتی داشت.پدر خالد برمکی که برمک نام داشته پزشکی زبردست بوده و فرزند بیمار عبدالملک بن مروان خلیفه اموی را درمان نموده بود.پایه گذاری قدرت برمکیان به دست خالد بن برمک صورت پذیرفت. وی که در سال‌های قیام خراسانیان علیه امویان، با عنوان فرماندهی در ارتش ابومسلم خدمت می‌کرد پس از پیروزی، به تشکیلات عباسیان وارد شد و به سرعت نمو یافت و پس از مدتی، وزارت و تصدی دیوان خراج نخستین خلیفه عباسی سفاح را برعهده گرفت و البته طرف مشورت منصور عباسی در بنا نهادن شهر بغداد هم بود...

ادامه مطلب ...