مطالب علمی و تاریخی

مطالب علمی و تاریخی

بروزترین سایت علمی و تاریخی
مطالب علمی و تاریخی

مطالب علمی و تاریخی

بروزترین سایت علمی و تاریخی

تشکر یک جنین از جراح خود

جوزف برونر جراحی است که برای اولین بار در علم پزشکی در 19 آگوست سال 1991 جنینی را در هفتهٔ 21 بارداری در رحم مادر مورد عمل جراحی قرار داد که خوشبختانه کاملا موفقیت آمیز بود.

جنین مذکور دچار بیماری مادرزادی اسپاینا بیفیدا (بیرون زدگی نخاع به علت بسته‌نشدن کانال نخاعی) بود. در صورتی که حاملگی و رشد جنین به همین شکل ادامه می یافت در ماه‌های آتی احتمال مرگ و یا فلج جنین بسیار بالا بود. این عمل در یک مرکز پزشکی دانشگاهی انجام شد.

بعد از عمل، این جنین ( که ساموئل نام گرفت) دست خود را خارج کرد و انگشت جراح را در دست گرفت و با قدرت فشرد به شکلی که دکتر برونر در تن خود ارتعاش و مورموری را احساس کرد . در این لحظه مایکل کلنسی عکاس یو.اس.تودی که برای ثبت تاریخ اولین جراحی داخل رحم در محل حاضر بود تصویری را شکار کرد که افکار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار داد.

این عکس به سرعت در سراسر جهان ارتباطات انتشار یافت . هیچکس، هرگز نخواهد فهمید که این یک اتفاق بود و یا یک تشکر واقعی. این عکس بارها در اینترنت انتشار یافت بدون آنکه داستان واقعی آن در جایی ذکر گردد و هر چه انتشار یافت بیشتر به افسانه و تخیلات گویندگان آن ارتباط داشت. 

                 
 

                   

           ده سال بعد , این همان کودکی است که از رحم مادر به جراح خود دست تشکر داد.

نظرات 1 + ارسال نظر
Majid 1389/12/21 ساعت 21:56 http://freetip.tk

سلام

اگر مایل به تبادل لینک هستید وبلاگ من را با نام
.::.مجله اینترنتی فری تیپ.::.

http://freetip.tk

لینک کنید و خبر کنید تا شما را لینک کنم.

موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد